Изложба Биљане Ђурђевић у Смедеревској галерији

– Сви радови су део заједничког циклуса, a који је уједно и назив главне слике на изложби “Оруђе делања”, назив је узет из Аристотеловог текста на тему робовања – каже Биљана Ђурђевић.
У смедеревској Градској галерији савремене уметности, средином ове недеље биће отворена изложба Биљане Ђурђевић „Унутар зидина“. Завршила је сликарски одсек на Факултету ликовних уметности у Београду 1997. године, у класи професора Чедомира Васића, магистарске студије завршила код истог професора 2000. године. Од 2009. ради на ФЛУ на сликарском одсеку, 2012. изабрана у звање доцента. Гостујући предавач 2011. и 2012. на Универзитету Parsons – The New School, Њујорк, САД. Самостално је излагала у Стокхолму, Хаифи, Берлину, Београду… На групним поставкама у Њујорку, Клагенфурту, Мос­кви, Аскони… Дела јој се налазе у јавним и приватним збиркама у земљи и иностран­ству. Са Биљаном Ђурђевић раз­гова­рали смо о предстојећој изложби.
У смедеревској Градској галерији савремене уметности биће отворена изложба Ваших радова под називом “Унутар зидина”, a баве се пробелемима савременог друштва, а посебно човека у таквом свету. Који су то све проблемима са којима се суочавамо?
– Сви радови су део заједничког циклуса, a који је уједно и назив главне слике на изложби “Оруђе делања”, назив је узет из Аристотеловог текста на тему робовања. И поред тога што је Аристотелов текст настао пре два миленијума, и даље је исти проблем присутан. Управо то поновно успостављање лошег статуса сваког појединца, лоше плаћених послова, а неретко под патронажом државе и неплаћених послова, довело је у друштву до свеопште апатије, те самим тим и неспособности да се устане и избори за своја права.
У оваквом свету, човек је изгубио сва права, па чак и право на приватност, и о томе говоре Ваши радови. Изгледа да савремени човек није спреман да се суочи са свим тим проблемима, зашто?
– Управо због апатије и дугогодишње индоктринације медијима, којa нуди боље сутра кроз низ лажних статистичких података, који вас уверавају да је ово та светла будућност, док човек изнова пада дубље и дубље, уз то константно обећавање бољег сутра, све то подсећа на шаргарепу и штап, а сам изговорен текст представника који нас воде звучи као Орвелова 1984. Да ли је човек магаре па да иде за том шаргарепом? То ће стомак показати, глад уме да буде јака полуга за устајање, а устати се у једном тренутку мора. Када престане интересовање, услед велике глади, за ТВ програмима који затупљују и урушавају човека, престаће и да делује аутаназија, намерно кажем аутаназија а не еутаназија, јер ми смо се сами у овај понор бацили, вредело би да се сами из њега избавимо.
У једом разговoру сте рекли: “У мојим сликама мора да постоји моја унутрашња прича, моја срећа, мој бол. Иначе је лаж”. Колико свега тога има на овим радовима који ће бити изложени у Смедереву?
– Све је увек увезано са мојим сопством и искуством, у противном не може да буде део процеса рада, та раван у комуникацији по питању нових радова потиче из мог личног искуства, не треба да сте у фабрици да бисте били под притиском свакодневног опстајања.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.